Yolda olmak ve diğerleri

 Merhaba, 

Genç bir kadın mühendis olarak başladığım yolculuğum, uzun yıllar ataerkil sistemin içinde  hayallerim, üretme çabam, birlikte çalışmaya olan inancım ve tutkum, birlikte üretmekten aldığım hazla birlikte yol alarak devam etti. 

Öğrenmeye merakım, problemleri çözmeye merakım, birşeylerin altını üstüne getirerek analizi sevmem, rasyonel düşüncenin yanında hiç eksilmeyen oyuna meraklı tarafımla sürekli dayanışma içinde - diyemeyeceğim aslında çatışma çekişme daha doğru olur- biraraya gelerek yaşam sevincimi oluşturdu.

Deneysel yaşamaya olan tutkum önce mezun olduğum ODTU Metalurji ve Malzeme Bölümünde hem öğretim hem de araştırma asistanlığı yapmamı sağladı. Sonra başka ülkelerde yaşama merakım devreye girdi ve Kanada da 5 yıl boyunca otomotive ve uçak endustrisinde test mühendisi olarak çalışırken, turistik seyahat ederek göremeyeceğim yerleri görmemi, tanışamayacağım insanları tanıma fırsatı verdi bana. 

Türkiye ye döndüğümde hem tecrübeli bir mühendis hem de anne olmuştum. Doğup büyüdüğüm Ankara'da Türk Traktör Fabrikası'nda test mühendisi olarak işe girdim. Artık hem erkek egemen bir kültürün içinde varolmaya çalışan ve hırsları (hem de ne hırs) bir kadın mühendis, hem de evde bir anneydim. İkisini birlikte götürebilmek için gayret gösteren ama bir yandan da yetişememenin, mükemmel olmaya çalışmanın (mükemmellik diye birşey olmadığını ilerleyen yıllar çok güzel öğretecekti bana) sıkıntıları, çelişkileri, sevinçleri, umutları ve hayalkırıklıkları denizinde çabalayan bir genç kadındım. 

Hırslı ve azimli olduğumdan bahsetmiştim, hırsım yapışık ikizim olarak peşimi bırakmadı.  ARGE Mühendisi olarak başladığım iş hayatım, 2 sene sonra, ARGE Validasyon ve Test biriminin ilk laboratuvarlarını kurmamla devam etti. 

Daha önce yapılmamış şeyleri yapmak  ve bunu diğer insanlarla işbirliği ve dayanışma içerisinde yapmak herzaman bana çok heyecan ve motivasyon vermiştir. Burada da aynı şeylerin peşinden koştuğumdan, Tübitak'dan proje desteği alarak kurduğum ilk test laboratuvarlarını, ekibin büyümesi, bir birim haline gelmesi ve ekibe katılan mühendis, teknisyen ve mavi yaka çalışanlarla birlikte geliştirdiğimiz yeni laboratuvarlar, akreditasyonlar ve prosedürler eklenmesi takip etti. 

Tek kişi olarak başladığım bu süreç, 10 yılın sonunda fabrikaya test ve validasyon imkanlarını ve en önemlisi doğrulama zihniyetini ve süreçlerini getirmiş , 25 kişilik bir bölümün kurulmasıyla sonuçlanmıştı. Sonrasında keyfiyle, zorluklarıyla birlikte 5 yıl daha bu bölümün müdürü olarak devam ettim yoluma. 

Tüm bunlar olurken bir yandan da anneliğimi yapmaya, öğrenmelerimi ve merakımı oraya da getirmeye, ödülleri, keyfi ve yanında hiç eksik olmayab yetersizlik duygusuyla  yol almaya devam ediyordum. Bu süreçte, çocuğumdaki farklılıkları, bu farklılıkların sistem içinde anlaşılmamasının getirdiği zorluklar ve dışlanmalara maruz kalırken yaşadığım zorluklar ve hayalkırıklıklarıyla da uğraşan bir anneydim. 

Ta ki, beni içten içe kamçılayan o merakımın, çocuğuma ve kendime yeni açılımlar yapmamı söyleyen sesin beni yeni bir dünyayı keşfe zorlamasına kadar...

İşte bu yeni dünyaya yolculuğum böyle başladı.  Gestal uygulayıcılığı eğitimiyle başlayan yolculuğum, Adler Koçluk okulu, ICF akredite koç olmak, yoga ve nefes terapisi, sanat terapisi ve yaratıcı dramayı keşfetmemle devam etti. 

Bu öğrendiklerimin önce benim sonra çocuğumun, sonra yakınımdakilerin, sonra da tanımadığım ama tanıştıktan sonra hikayelerine yolarkadaşlığı yaptığım insanların hayatına etkisini gördükçe her an daha çok heyecanlanıyorum. 

Hala öğrenmeye ve öğrendiklerimi paylaşmaya devam ediyorum. Yine  dayanışmak, paylaşmak, birbirinden öğrenerek gelişmek en önem verdiğim değerlerim... 

Ve bu hayatı daha yaşanılabilir kılmak için ve yaşam sevincini koluma takarak, tüm duyguları, düşünceleri ve bedenimi kapsayabilecek bir şekilde yaşamak için çalışıyorum. 

Ve itiraf ediyorum ki yine en çok genç kadınlarla çalışmayı seviyorum. 

Son söz;

Buradan sizlerle, kimi zaman bilgiler, kimi zaman duygular ve düşünceler kimi zaman da sadece yaşantılarımı paylaşmak isteği ve heyecanındayım. 

Sevgilerimle, 


Comments